co tu wstawiam na blog?

na blogu umieszczam moje próby pisarskie i rysunków ... rysuje i piszę z pasji i nie jetem artystą, ani nie mam wykształcenia literackiego czy artystycznego ... po prostu chce coś robić w życiu i tym się dzielić ... pozdrawiam Slawrys

czwartek, 3 października 2019

odległość a la bezmiar

szkic ołówkiem B4 

odległość a'la bezmiar!

nie jest tak łatwo wyczuć 
ile to będzie do Ciebie? 
tym bardziej zmierzyć nie wiem jak? 
choć nie chcę się żyć, to wciąż marzę 

a kiedyś wystarczyło
otworzyć serce
zapomnieć że mila to odległość poważna
a kilometry to tylko odcinek do przebycia,
choć najbardziej smakują
ostatnie metry gdy widzisz dłonie;
no i zatrzymujesz się na centymetry od ust
czujesz uśmiech, to dopiero jednostka miary 


wydaje się że już jesteś blisko
by ciepło czuć po obu stronach myśli,
jeszcze nie parzy uczucie 
to pewnie jeszcze jesteś gdzieś indziej 

chyba wystarczy 
otworzyć serce 
przebyć każdą odległość i drogę 
i nie ważne że to tylko marzenia 
może znów posmakuje życia
gdy dłonie się poczują 
i zatrzymają się usta przy ustach 
a uśmiech stanie się miarą odległości 
..........................................Slawrys...02-11-2019

ps: postanowiłem spróbować się zmierzyć z tym tematem jeszcze raz, część wiersza 
zostawiłem, a dużą część pozmieniałem i od nowa napisałem 
*****************************************************
stara pierwsza wersja:

Odległość a'la bezmiar!

nigdy nie dopatrzyłem się tego
szyby nie zawsze pozwalały
czasem nawet otwierałem okno
by wysłuchać ptaków i wiatru

a kiedyś wystarczyło
otworzyć serce
zapomnieć że mila to odległość poważna
a kilometry to tylko odcinek do przebycia,
choć najbardziej smakują
ostatnie metry gdy widzisz dłonie;
no i zatrzymujesz się na centymetry od ust
czujesz uśmiech, to dopiero jednostka miary

zawieszam się czasem na rzęsach
jak na ostatniej desce ratunku
wiem to o oczach, o włos uniknąć utonięcia
to jak pogodzić się ze stratą

.............................Slawrys...06-05-2014

ps: inspiracją do napisania wiersza jest zdanie:
            lepiej mieć ... kogoś i daleko ... niż nikogo a blisko 
                                                                                  ~nie wiem czyje, z internetu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz